Latest ideas
Keskustelut

  • A
    Tupla-allekirjoitus sopimuslomakkeen täyttäjältä

    Moikka Aapo! Ikävä kuulla että lomakkeen allekirjoituksessa on ilmennyt tällainen haaste. Varmistan että ymmärsin oikein: Lomakkeen täyttäjä merkkaa lomakkeen loppuun "Muut allekirjoittajat" -kohtaan sinun sähköpostisi yhteyteen oman puhelinnumeronsa, jolloin sinun kutsusi allekirjoittamaan lähtee sähköpostin lisäksi merkattuun puhelinnumeroon josta lomakkeen täyttäjä sitten allekirjoittaa myös sen? -> Mikäli tarkoitit juuri tätä, ei sähköpostisi perässä olevaa puhelinnumerokenttää valitettavasti pysty poistamaan lomakkeelta tai estämään sen täyttöä. Yksi keino taklata tämä haaste olisi lisätä jokin tekstikenttä aivan lomakkeen loppuun, "Muut allekirjoittajat" -osion yläpuolelle, jossa ohjeistaa lomakkeen täyttäjää jättämään täyttämättä sähköpostisi perässä olevan puhelinnumerokentän. Ymmärrän ettei tämä ole ideaalein ratkaisu, mutta voi auttaa. Vien asiasta kehitystoiveen sisällämme eteenpäin mikäli tulevaisuudessa tuota kenttää voisi hallinnoida paremmin jolloin vältyttäisiin tällaisilta tilanteilta. Mikäli kuitenkin ymmärsin viestisi väärin, palaile ihmeessä asiaan. Aurinkoista torstaita!

    • tekijä AAPO JUHO KALERVO SAVO
    • 1 vastausta
    • Viimeisin toiminta 16-05-2024 tekijä Janika Kyöstilä
  • N
    Mitä tulisi tehdä kutsun luonnin epäonnistuessa?

    Kutsun luonti voi yleensä epäonnistua muutamasta syystä. Useimmiten selaimen välimuistin tyhjentäminen tai vaihtoehtoisesti toisen selaimen kokeileminen auttavat. Visma Sign toimii pääsääntöisesti kaikilla yleisimmillä selaimilla, mutta toisinaan selainasetukset saattavat aiheuttaa häiriöitä kutsun luonnissa. Varmistathan myös, että käyttämäsi selain on päivitetty uusimpaan versioonsa. Jos selainasiat ovat kunnossa, kannattaa seuraavaksi tarkistaa kutsuun ladattujen tiedostojen kokoa. Pdf-tiedostojen yhteiskoko voi olla enintään 15 megatavua ja voit lisätä maksimissaan 10 tiedostoa yhdelle kutsulle. Tiedostojen sivumäärä voi olla yhteensä maksimissaan 350 sivua. Lisättävässä tiedostossa voi myös olla joitain sellaisia elementtejä, jota Visma Sign ei voi käsitellä. Tällaisia voivat olla esimerkiksi avoimet tekstikentät. Tällöin suosittelemme luomaan tiedoston uudestaan pdf-muotoon seuraavilla ohjeilla: Avaa tiedosto jonkin selaimen esikatselulla Klikkaa “Tulosta” -vaihtoehtoa Tulostinvalikosta valitse "Save as pdf" -vaihtoehto ja tallenna tästä uusi tiedosto Lisää uudelleen tallennettu tiedosto kutsulle Tällä tavalla tallennus yksinkertaistaa tiedostoa teknisesti, jonka jälkeen tiedoston lisääminen kutsulle onnistuu normaalisti.   Keväisin terveisin,  Visma Sign asiakaspalvelutiimi            

    • tekijä Nita Arifi
    • 0 vastausta
    • Viimeisin toiminta 02-05-2024 tekijä Nita Arifi
  • J
    Pääkäyttäjän muistilista yritystilin hallinnointiin / Visma Sign Customer Care

    Oletko rekisteröinyt juuri yritystilin Visma Signiin ja mietit kuinka päästä alkuun, tai kenties kaipaat muistin virkistystä tilin ylläpitoon? Siinä tapauksessa kannattaa jatkaa lukemista, sillä tässä postauksessa kerromme mistä yritystilillä kannattaa lähteä liikkeelle.  Ovatko yrityksen tiedot ajan tasalla? Kohdasta Asetukset -> Yrityksen perustiedot, voit tarkistaa että yrityksen nimi ja laskutustiedot ovat oikein, sekä tarvittaessa muokata niitä. Kohdasta Asetukset -> Palvelupaketit, näet millainen tilaus tilillä on käytössä. Psst! samasta näkymästä löytyy myös tapahtumalaskuri jolla voit hakea tililtä tehtyjä tapahtumia. Haluatko kutsua tilille lisää käyttäjiä tai hallinnoida tilillä olevien käyttäjien oikeuksia? Kohdasta Asetukset -> Käyttäjät, näet tilillä olevat käyttäjät ja voit kutsua uusia käyttäjiä tilille tilauksesi käyttäjämäärän mukaisesti painikkeesta Lisää uusi käyttäjä. Samasta näkymästä voit myös poistaa käyttäjiä tililtä. Käyttäjien oikeuksia tilillä hallinnoidaan käyttäjäryhmien avulla. Käyttäjän käyttäjäryhmä määrittelee mitä käyttäjä näkee ja pystyy tehdä tilillä. Käyttäjäryhmän avulla hallinnoidaan mihin asiakirjatyyppeihin ryhmään kuuluvalla käyttäjällä on oikeus ja millainen oikeus on. Käyttäjät osiossa voit vaihtaa olemassa olevien käyttäjien käyttäjäryhmää ja voit luoda uusia käyttäjäryhmiä alempaa kohdasta Käyttäjäryhmät. Täältä voit halutessasi lukea tarkemmin käyttäjäryhmän luomisesta. Kuinka hallinnoida tilin asiakirjoja? Tililtä lähetetyt asiakirjat sekä tilin nimissä allekirjoitetut asiakirjat tallentuvat Asiakirjat osioon. Voit luoda tilille uusia asiakirjatyyppejä ja muokata olemassa olevia asiakirjatyyppejä Asiakirjatyypit painikkeen takaa. Asiakirjatyyppiä voisi verrata kansioon. Mikäli haluat vaihtaa jonkin asiakirjan asiakirjatyypistä toiseen, tapahtuu tämä klikkaammalla ensin halutun asiakirjan lisätiedot auki, jonka jälkeen löydät oikeasta reunasta kolmen pisteen ikonin takaa valinnan Vaihda asiakirjatyyppi. Asiakirjat osiossa voit myös luoda omia tallennettuja hakuja tarkennetuin kriteerein painikkeesta Luo tallennettu haku. Tallennetun haun avulla voit helposti myöhemmin tarkastella tiettyä hakua uudelleen ilman että sinun tulee syöttää hakukriteerit uudelleen. Siinäpä tärkeimmät! Jos jokin jäi vielä askarruttamaan, löydät tukisivuiltamme lisää ohjeita ja vinkkejä palvelun käyttöön. Keväisin terveisin, Visma Sign asiakaspalvelutiimi

    • tekijä Janika Kyöstilä
    • 0 vastausta
    • Viimeisin toiminta 11-04-2024 tekijä Janika Kyöstilä
  • J
    Yritys-ja yksityistilin asiakirjat sekaisin

    Hei Juha!  Kiitos palautteestasi. Olemme tietoisia siitä, että nykyinen toiminnallisuus ei välttämättä palvele käyttäjiämme parhaalla mahdollisella tavalla. Siksi kehitystiimimme on parhaillaan työstämässä ratkaisua, joka mahdollistaa allekirjoittajalle yrityksen edustamisen asiakirjoja allekirjoittaessa, vaikka kutsun lähettäjä ei olisikaan valinnut tätä toimintoa. Valitettavasti meillä ei ole tarkempaa aikataulua tämän toiminnon valmistumisesta, mutta se on työn alla.

    • tekijä Juha Määttä
    • 3 vastausta
    • Viimeisin toiminta 20-03-2024 tekijä Nita Arifi
  • L
    Tili ei näytä saapuneita kutsuja

      Hei Leo!  Avoimet kutsut -kansiossa näet kaikki kutsut, jotka olet lähettänyt allekirjoitettavaksi ja joista puuttuu vielä allekirjoituksia. Yritystilin näkymässä ovat ne allekirjoittamattomat asiakirjat, jotka yrityksen käyttäjät ovat luoneet ja joihin sinulla on vähintään lukuoikeus. Asiakirjat -kansiosta löydät kaikki Visma Sign -palvelun kautta allekirjoitetut asiakirjat. Tässä myös näkyvät sinulle ne asiakirjat, joiden kansioihin sinulla on vähintään lukuoikeus. Asiakirjat-osio toimii myös sopimushallinnan paikkana, ja siellä on mahdollista esimerkiksi luoda kansioita ja suodattaa näkyviin vain halutut asiakirjat.  Saapuneet kutsut -kansioon ilmestyvät kaikki sinulle osoitetut allekirjoittamattomat kutsut. Jotta voit nähdä tämän kansion sisällön, sinun on ensin vahvistettava sähköpostiosoitteesi. Kaikki sinulle lähetetyt allekirjoittamattomat kutsut löytyvät siis "Saapuneet kutsut" -kansiostasi mikäli olet vahvistanut sähköpostiosoitteesi. Allekirjoittamisen jälkeen allekirjoitettu asiakirja siirtyy "Asiakirjat" -osioon. Sanoit viestissäsi, että tiedät, että sinulle on saapuneita kutsuja, mutta järjestelmä ei niitä näytä. Tämä voi johtua siitä, että kutsulle on asetettu "Allekirjoitukset järjestyksessä" -asetus päälle. Tässä tapauksessa kutsu näkyy "Saapuneet kutsut" -kansiossasi vasta, kun olet seuraavana allekirjoitusvuorossa: Toivottavasti tämä antaa selvennystä kysymykseesi!

    • tekijä Leo Andonov
    • 1 vastausta
    • Viimeisin toiminta 15-02-2024 tekijä Nita Arifi
  • J
    Henkilötunnuksen näyttäminen asiakirjassa

    Hei Jose! Henkilötunnuksen kysymisestä kutsulla tai verkkolomakkeella päättää aina kutsun/lomakkeen laatinut organisaatio. Syynä henkilötunnuksen kysymiseen voivat olla lakisääteinen tai toimialakohtainen velvoite, jotta henkilö pystytään varmistamaan sähköisen tunnistamisen tueksi. Usein henkilötunnuksen kysymiseen liittyy esimerkiksi finanssitoimialan sääntely asiakkaan etätunnistamisesta. Henkilötunnus ei ole Visma Signissa pakollinen tieto allekirjoittamista varten, jonka vuoksi myös kutsua luodessa henkilötunnusta pyytävä valinta "Näytä henkilötunnus allekirjoituksessa" on oletuksena pois päältä. Suosittelemme että arkaluontoisia henkilötietoja käytettäisiin mahdollisimman vähän, silloin kun se ei ole välttämätöntä. Jos olet saanut kutsun tai lomakkeen allekirjoitettavaksi jossa kysytään henkilötunnusta, voit olla yhteydessä kutsun/lomakkeen lähettäjään mikäli haluat tiedustella perustetta henkilötunnuksen kysymiselle. Täältä voit vielä halutessasi lukea lisää henkilötunnuksen kysymisestä ja käsittelystä. Mukavaa keskiviikkoa!

    • tekijä Jose Eronen
    • 1 vastausta
    • Viimeisin toiminta 14-02-2024 tekijä Janika Kyöstilä
  • A
    Käyttäjän lisääminen tietyin oikeuksin - tuore Visma Sign yritystili

    Hei Leena! Käyttäjän oikeudet tilillä määrittelee hänen käyttäjäryhmänsä. Käyttäjä voi kuulua vain yhteen käyttäjäryhmään kerralla. Neuvoisin sinua etenemään seuraavassa järjestyksessä käyttäjien lisäämisen suhteen: 1. Luo “Asiakirjat” -osiossa asiakirjatyyppi/asiakirjatyyppejä klikkaamalla kohtaa “Asiakirjatyypit” ja sen jälkeen kohtaa “Luo uusi asiakirjatyyppi”. Asiakirjatyyppi kertoo mitä asiakirja edustaa, sitä voisi verrata kansioon. Kuvitellaan että sinulla on esimerkiksi asiakirjoja jotka ovat työsopimuksia, näiden asiakirjojen asiakirjatyyppi voisi silloin olla “Työsopimukset”. 2. Luo uusi käyttäjäryhmä menemällä kohtaan “Asetukset” -> “Käyttäjät” -> “Käyttäjäryhmät” -> “Lisää uusi ryhmä”. Käyttäjäryhmät määrittelevät mihin asiakirjatyyppeihin käyttäjillä on oikeus ja minkälaiset heidän oikeutensa niihin ovat. Anna ryhmälle oikeus niihin asiakirjatyyppeihin jotka ryhmään lisättävä käyttäjä saa nähdä. Voit halutessasi lukea lisää käyttäjäryhmistä sekä oikeuksista täältä. 3. Lisää uusi käyttäjä tilille kohdasta “Asetukset” -> “Käyttäjät” -> “Lisää uusi käyttäjä”. Tässä vaiheessa sinun tulee valita kutsuttavalle käyttäjälle haluttu käyttäjäryhmä ja tällä tavoin hän näkee vain ne asiakirjatyypit joihin olet antanut ryhmälle oikeuden. Pääkäyttäjät näkevät tilillä aina kaiken ja voivat hallinnoida tiliä. Voit tarvittaessa luoda jokaiselle käyttäjälle oman käyttäjäryhmän jolloin he eivät näe toistensa asiakirjatyyppejä. Suosittelemme nimeämään ryhmät sillä tavoin että erotat ne toisistaan. Toivottavasti pääset näillä alkuun!

    • tekijä Anonyymi Asiakas
    • 1 vastausta
    • Viimeisin toiminta 08-02-2024 tekijä Janika Kyöstilä